Financieel Adviescentrum
Nederland
Voor het hele gezin

Minder consumenten weten van provisieverbod

maandag, 28 oktober 2013

De bekendheid van de consument met het provisieverbod is deze zomer afgenomen. Dat is te zien in het boekje 'Verzekerd van Cijfers 2013' van het Verbond van Verzekeraars.

Was in februari en maart 66 procent van de consumenten bekend met het verbod, in juni was dit teruggelopen naar 60 procent, in augustus naar 56 procent. Het boekje licht het waarom niet toe. Waarschijnlijk was de bekendheid begin dit jaar groter vanwege de publiciteit rond de invoering van het verbod op 1 januari.

De uitgave laat verder zien dat het marktaandeel van de tussenpersoon bij particuliere verzekeringen afneemt en dat de rechtstreekse tekening terrein wint. Zo is het aandeel van de tussenpersoon bij schadeverzekeringen teruggelopen van 37,9 in 2010 naar 33,8 procent in 2012 (GfK-cijfers).

(bron: VVP Online)

« Terug naar nieuwsoverzicht
Nieuwsbrief
Meld u aan voor de nieuws- brief en blijft op de hoogte van het laatste nieuws.