Financieel Adviescentrum
Nederland
Kundig en transparant

Geldverstrekkers bieden hulp bij betalingsprobleem

donderdag, 17 januari 2013

Hypotheekverstrekkers zoeken al in een vroeg stadium en puur uit voorzorg contact met klanten die achterlopen met het betalen van hun hypotheek. Er worden onder meer betalingsregelingen aangeboden en soms is ook uitstel van betaling mogelijk. Dat blijkt uit een rondvraag van dagblad Metro.

De Rabobank zegt ernaar te streven dat het probleem wordt opgelost binnen een maand nadat met de ‘wanbetaler’ contact is gezocht. Er wordt dan altijd gezocht naar een oplossing die voor de klant het beste werkt.

Aegon biedt bij betalingsproblemen een budgetcoach aan en ING biedt klanten die in de problemen zijn geraakt, bijvoorbeeld door werkloosheid, een rentepauze aan.

ABN Amro en Florius hebben sedert drie jaar een ‘hypotheek careteam’; binnen een halfjaar zouden de betalingsachterstanden van 97% van de klanten weer zijn opgelost.

Uit gegevens van de BKR Hypotheekbarometer blijkt dat op dit moment 72.367 eigenaren problemen hebben met de hypotheekbetaling. Dat zijn er 10.000 meer dan de peiling op 1 januari 2012.

(bron: InFinance)

« Terug naar nieuwsoverzicht
Nieuwsbrief
Meld u aan voor de nieuws- brief en blijft op de hoogte van het laatste nieuws.