Financieel Adviescentrum
Nederland
Kundig en transparant

Nominatie Gouden Spreekbuis voor Florius

vrijdag, 30 september 2011

Het was wederom een bewogen periode voor geldverstrekkers. De huizenmarkt zit nog steeds op slot en de overheid houdt zich meer bezig met de regelgeving dan ooit. Belangrijk voor geldverstrekkers dus om zich goed te profileren en een voorkeurspositie bij het intermediair te bewerkstelligen. De Gouden Spreekbuis, een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research, wordt toegekend aan de geldverstrekker die in 2011 de beste ontwikkeling heeft doorgemaakt.

De Gouden Spreekbuis wordt jaarlijks uitgereikt aan de hypotheekverstrekker die zich in het afgelopen jaar het beste heeft geprofileerd. Leidend hierbij zijn de ontwikkeling van bekendheid, imago en voorkeur van het merk onder het intermediair. Het onderzoek waarop Blauw de nominaties baseert, werd gehouden onder intermediairs die hypotheekadvies verzorgen.

Naast Florius zijn ook Obvion en SNS Bank genomineerd. De bekendmaking van de winnaar vindt plaats in november tijdens het jaarlijkse hypotheekseminar van Blauw.

Voor alle drie geldt dat zij zich als hypotheekverstrekker goed hebben weten te ontwikkelingen ofwel stand hebben weten te houden in een jaar waarin de markt goed is wakker geschud.

De nominaties en uiteindelijke winnaar baseert Blauw Research op de resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2011. Dit onderzoek biedt inzicht in de bekendheid, het imago en de voorkeurspositie van de belangrijkste verstrekkers onder intermediairs. Zes meetpunten uit het onderzoek zijn meegenomen in de berekening:

• (Ontwikkeling van) spontane bekendheid
• (Ontwikkeling van) spontane reclameherinnering
• (Ontwikkeling van) waardering
• (Ontwikkeling van) imago
• (Ontwikkeling van) overweging
• (Ontwikkeling van) absolute voorkeur

zie ook:

Korting hypotheek Florius
Korting hypotheek SNS

« Terug naar nieuwsoverzicht
Nieuwsbrief
Meld u aan voor de nieuws- brief en blijft op de hoogte van het laatste nieuws.