Financieel Adviescentrum
Nederland
Persoonlijke service

Consumenten checken steeds vaker BKR

woensdag, 4 mei 2011

Steeds meer consumenten vragen hun gegevens op bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Vorig jaar steeg het aantal inzagen voor het tweede jaar op rij en voor dit jaar wordt een verdere stijging verwacht. Dat blijkt uit het woensdag gepubliceerde jaarverslag van BKR.

Het aantal inzagen was vorig jaar 119.200. Dat is 1,2 procent meer dan in 2009 en bijna 6 procent meer dan in 2008.

"Consumenten hebben een groeiende behoefte aan inzicht," zegt directeur Peter van den Bosch van BKR. Inmiddels loopt er een proef die ertoe moet leiden dat iedere Nederlander snel zijn gegevens kan opvragen.

BKR kondigde in januari aan meer op de behoefte van consumenten te willen inspelen door inzage via internet mogelijk te maken. (bron: DFT.nl)

« Terug naar nieuwsoverzicht
Nieuwsbrief
Meld u aan voor de nieuws- brief en blijft op de hoogte van het laatste nieuws.